Ana içeriğe atla

Kazakistan Cumhurbaşkanı Kasım Cömert Tokayev Ulusa Sesleniş



Kazakistan Cumhurbaşkanı Kassym-Jomart Tokayev yapmış olduğu "Ulusa Sesleniş" konuşmasında erken seçimlerin 9 Haziran 2019 tarihinde yapılacağını açıkladı. Tokayev "Ulusa Sesleniş" konuşmasında şunları söyledi:

Değerli yurttaşlarım!

Bugün ülkemiz ve her birimiz için çok önemli ulusa sesleniş konuşmasını yapmaktayım.

Anayasamız uyarınca, Kazakistan Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı erken seçimlerinin 9 Haziran 2019 tarihinde gerçekleştirilmesini kararlaştırdım.

Bu önemli karar konusunda Elbasımız Nursultan Nazarbayev ile danıştım.
Parlamento kamaralarının Başkanları ve Başbakanla müzakerelerde bulundum. 

Anayasa Konseyinin onayını aldım.

Parlamentodaki Parti Başkanlarıyla bir araya geldim.

Erken seçimlere dair kararın alınması çok önemli ve gerekli bir adım olmuştur.

Biz, Elbasımız sayesinde, bağımsız ve güçlü bir devlet kurduk. Kazakistan uluslararası sistemde layık olduğu yerini aldı. Tüm dünya bizi etkili ve kuvvetli bir devlet olarak kabul etmektedir. 

Şu anda tarihi bir dönemden geçiyoruz. 

İktidar yasal ve barışçıl bir şekilde el değiştirdi. Dünya kamuoyu bu durumu anlayış ve saygıyla karşılamıştır.

Devlet Başkanı olarak görev ve sorumluluğumun derin bilincindeyim.

Cumhurbaşkanlığı yetkilerini devraldığımdan beri bölgelerimizi gezmekteyim. Halkın düşüncelerini iyi biliyorum. Aydınlarımızla, çalışanlarla, iş adamlarıyla, yatırımcılarla, uluslararası topluluk temsilcileriyle bir araya geldim. 

Biz Elbasının açtığı yoldan yürüyeceğiz. Halkımız birlik içinde. Bağımsızlığımızın en büyük değeri olan devletimiz gayet güçlü. Önümüzdeki Cumhurbaşkanlığı seçimlerinin bunu göstermesi lazım. 

Bu yüzden ülkemizdeki toplumsal ve siyasi uyumu temin etmek suretiyle ilerlemek için, sosyal ve ekonomik hedefleri layıkıyla gerçekleştirmek için bizim açıklığa ihityacımız var. Üstelik, dünyanın durumu belirsizliğini korumaktadır. Bu durum vatanımızın güvenliği için tehlike doğurabilir.

İç ve dış siyasetteki devamlılığı ve istikrarı koruyarak, Elbasının sunduğu sosyal programları gerektiği gibi başarılı bir şekilde gerçekleştirmemiz lazım. 

Bunun için söz konusu önemli kararı aldım. 

Böylesi bir kararın sadece halkın doğrudan iradesiyle seçimlerde alınması lazım. 
Kazakistan demokratik bir ülke. Cumhurbaşkanı halkın tercihiyle seçilir.

Ben, Devlet Başkanı olarak, seçimlerin temiz, açık ve adil bir şekilde gerçekleştirileceğinin teminatını veriyorum. Bu benim kararlı tutumumdur.

Önümüzde büyük hedefler var. Ben halkımıza, yani Sizlere güveniyorum.

Değerli yurttaşlarım!

Halkımız milli birlik ve beraberliğe büyük önem vermektedir.

Önümüzdeki seçimlere hepinizi büyük bir sorumluluk duygusuyla bakmaya davet ediyorum.

Ülkemizin geleceği, her aile ve her vatandaşımızın kaderi Sizlerin kararına doğrudan bağlı!

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kasım Cömert Tokayev

Kasım Cömert Kemeloğlu Tokayev, mevcut Kazakistan devlet başkanı ve siyasetçi. 29 yıl devlet başkanlığı görevini yapan Nursultan Nazarbayev'in istifasının ardından vekaleten devlet başkanı oldu. Kasım Cömert Kemeloğlu Tokayev (Kazakça: Қасым-Жомарт Кемелұлы Тоқаев/Qasım-Jomart Kemelulı Toqayev; d. 17 Mayıs 1953), mevcut Kazakistan devlet başkanı ve siyasetçi. 29 yıl devlet başkanlığı görevini yapan Nursultan Nazarbayev'in istifasının ardından vekaleten devlet başkanı oldu. 16 Ekim 2013 - 19 Mart 2019 ve 11 Ocak 2007 - 15 Nisan 2011 tarihleri ​​arasında Kazakistan Senatosu Başkanı olarak görev yaptı. Tokayev, 1 Ekim 1999 - 28 Ocak 2002 tarihleri ​​arasında Kazakistan Başbakanı ve 12 Mart 2011 - 16 Ekim 2013 tarihleri ​​arasında Birleşmiş Milletler Cenevre Ofisi Genel Müdürü olarak görev yaptı. 17 Mayıs 1953'te doğdu. Babası Kemel Tokayev (1923–1986), İkinci Dünya Savaşı gazisi ve tanınmış bir Kazak yazardı. Annesi Turar Shabarbayeva (1931-2000) Alma-Ata Yaban